dimarts, 16 de juny del 2020

ALÈ D'HAIKUS

(Haikus que no ho són)



1.
silenci,
bellesa i amor s’uneixen
sorgeixen els mons
l’eterna dansa de la vida.


2.
Silenci,
hi ha en l’estança un moviment suau
que escampa aroma d’àngels

3.
Silenci,
d’entremig del real i l’irreal
una espurna de lucidesa


4.
Silenci,
la llum ve suau
la foscor no és adversa


5.
Silenci,
espai infinit
essent, res no és


6.
Silenci,
l’arc de sant Martí
qui el vol atrapar?


7.
Silenci,
les aigües s’amanseixen
clara és la llum


8.
Silenci,
el temps s’esvaeix
el miratge també


9.
Silenci,
pluja iridescent d’or
sembrat de saviesa


10.
Silenci,
el laberint
es torna temple


11.
Silenci,
fecunda absència
de cecs i sords


12.
Silenci,
l’escala de Jacob
tal com és a dalt és a baix

13.
Silenci,
calla la paraula
ressona el verb


14.
Silenci,
l’altra riba
ja no és l’altra riba


15.
Silenci,
plor d’infant a la nit
fins que ve l’àngel


16.
Silenci,
miola un gat a la teulada
la nit es desplega


17.
Silenci,
aplegues allò dispers
i en fas un ram de roses


18.
Silenci,
un llamp, un tro
i tú altra vegada


19.
Silenci,
el mar és calm
i és tèbia la vesprada rogenca


20.
Silenci,
el misteri de l’amor
es torna clar i lluminós


21.
Silenci,
melodia oculta
goig secret


22.
Silenci,
els descans dels amants
placidesa


23.
Silenci,
les campanes de l’església
revelen el misteri


24.
Silenci,
matriu fecunda
de tots els anhels

25.
Silenci,
cel i terra s’uneixen
en el teu verb secret


26.
Silenci,
dins del cor
ressona la veu del misteri


27.
Silenci,
mirall de l’ànima
reveles tots els secrets


28.
Silenci,
serenor
la ment descansa



29.
Silenci,
veritat clara i tranquil·la
ja res no colpeix


30.
Silenci,
soroll del món
te’n tornes trist

31.
Silenci,
llums i ombres, pluja i sol
la vida flueix


32.
Silenci,
anhel i intuïció nodreixen
el camí vers el temple


33.
Silenci,
miratge rere miratge
en dissolts l’encanteri


34.
Silenci,
plaer i dolor com un flux i reflux
en l’inconsistent avenir de l’existència


35.
Silenci,
terra humida, herbes i flors
Déu en primavera



36.
Silenci,
veritat transparent
enmig de boires imaginades


37.
Silenci,
em dónes un nou esguard
i l’omplo d’alegria


38.
Silenci,
estrany a mi mateix
em restaures la identitat


39.
Silenci,
amanseixes el meu neguit
el matí torna a ser clar


40.
Silenci,
ànima assedegada
cerco i trobo


41.
Silenci,
presoner de la ment n’era
fins que vingueres


42.
Silenci,
m’empenys més enllà de mi mateix
em reconec, joiós


43.
Silenci,
noble, savi, poderós
t’invoco


44.
Silenci,
amant fidel
ens unim en l’èxtasi


45.
Silenci,
el buda que tinc davant
somriu


46.
Silenci,
camins inconeguts
obres en el meu cor


47.
Silenci,
el gos de casa s’atansa i em somriu
ho sap tot de mi


48.
Silenci,
abans m’emmalalties
ara em guareixes


49.
Silenci,
dissolts els bastions de l’ego
prenc possessió de mi mateix


50.
Silenci,
impregnes la meva ànima de tu
i esdevinc la teva veu


51.
Silenci,
m’entravesses com una sageta
ja tota paraula és vana


52.
Silenci,
traspasso la tirania de l’ego
sorgeix l’amor a la veritat


53.
Silenci,
abandono tot
allò és


54.
Silenci,
res no faig
allò esdevé


55.
Silenci,
petjo camins de llibertat
i n’aixeco la pols


56.
Silenci,
em rescates de les creences
amor i llibertat sóc


57.
Silenci,
nu de mi mateix
em llenço al buit


58.
Silenci,
en tu respiro
de tu em nodreixo


59.
Silenci,
reordenes en la quietud
em desprenc de tots els miratges


60.
Silenci,
d’ombres m’alliberes
en espirals de boira


61.
Silenci,
claror d’eternitat en la teva mirada
m’hi endinso


62.
Silenci,
pensava que eres aquí
s’atura la rentadora del veí


63.
Silenci,
un àngel a cau d’orella
em limito a escriure